DIK:s medlemsservice ger råd och hjälp

Livet är fullt av ovisshet. Det gäller även arbetslivet. Hos vår medlemsservice får du hjälp att räta ut frågetecknen. Som medlem är du alltid välkommen att höra av dig.

Osäkerhet och ovisshet kan uppstå av olika anledningar. Det kan handla om otrygga anställningsformer eller snabb samhällsutveckling som ingen vet vart den leder. Om och när osäkerheten uppstår kan vi hjälpa dig att hantera den.

Så kan medlemsservice hjälpa dig

Vi reder ut sådant som har med din lön, din anställning och dina anställningsvillkor att göra. Har en konflikt uppstått på din arbetsplats kan vi också hjälpa dig att förhandla. Här ser du några exempel på frågor medlemsservice kan svara på:

  • Har jag rätt lön?
  • Vad gäller när jag ska vara föräldraledig?
  • Hur lång uppsägningstid har jag rätt till?
  • Är mina arbetstider tillåtna enligt lag?
  • Vad gäller vid varsel?

Medlemsservice reder ut sådant som har med din lön, din anställning och dina anställningsvillkor att göra.

Välkommen att höra av dig

När du hör av dig till medlemsservice får du alltid svar. Du når oss på telefon 08-480 040 00 eller e-post. Rör ditt ärende frågor kring medlemskap, avgifter, inkomstförsäkring och registerändringar – mejla till medlemskap@dik.se. Vill du ha snabba svar kring löner och anställningsvillkor – mejla till fackligt@dik.se.

Om du kontaktar medlemsservice via e-post, kom ihåg att noga uppge vad du behöver hjälp med, så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Är ditt ärende känsligt rekommenderar vi att du ringer istället.

Öppettider – frågor om löner och anställningsvillkor
Måndag–torsdag kl 8.30–12.00 samt kl 13.00–15.00
Fredag kl 13.00–15.00 
Telefon 08-480 040 00, e-post fackligt@dik.se

Öppettider – frågor om ditt medlemskap
Måndag–torsdag kl 8.30–12.00 
Fredag kl 13.00–15.00 
Telefon 08-480 040 00, e-post medlemskap@dik.se